'הפלס' מפתיע ומביא את דבר מרן הגראי"ל שטיינמן

בהמשך שינה 'הפלס' את סגנון 'האחדות' ותקף ברמיזה את הגמגום במפלגות החרדיות סביב נושא החינוך והרפורמים, "אך בתוך ימים ספורים נודע כי בד בבד להשמעת ההכרזות התקיפות התקיימו מיפגשים פומביים וחשאיים עם אותם גורמים, התנהלות שנתקלה בשלל תגובות תמיהה ולגלוג בכלי התקשורת"
דוד לזר 9 Comment on 'הפלס' מפתיע ומביא את דבר מרן הגראי"ל שטיינמן

קוראי 'הפלס' שפשפו הבוקר את עיניהם • לאחר שהעיתון הפתיע את קוראיו ופרסם את דבר פגישתם של חברי הכנסת החרדים אמש בכנסת בנושא התערבות משרד החינוך

בהמשך שינה 'הפלס' את סגנון 'האחדות' ותקף ברמיזה את הגמגום במפלגות החרדיות סביב נושא החינוך והרפורמים, "אך בתוך ימים ספורים נודע כי בד בבד להשמעת ההכרזות התקיפות התקיימו מיפגשים פומביים וחשאיים עם אותם גורמים, התנהלות שנתקלה בשלל תגובות תמיהה ולגלוג בכלי התקשורת"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (שני) עלו התחושות כי סוף סוף המגזר הליטאי מאוחד במלחמה נגד התערבות משרד החינוך במסדות החרדים, ובעיקר לאחר פרסום דעתם של גדולי ישראל מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ש אויערבאך שלא לשתף פעולה עם מפקחי המחוז החרדי במשרד החינוך.

הבוקר עיתון 'הפלס' הפתיע את קוראיו ופרסם את דבר פגישתם של חברי הכנסת החרדים אמש בכנסת עם מנהלי מוסדות שטענו על התערבות חמורה של משרד החינוך במוסדות החרדים, כמו"כ ציין בטאון 'בני תורה' את דעתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן נגד ההתערבות.

בעיתון דווח כי "אתמול אחה"צ הגיעו נציגים של מנהלי מוסדות החינוך ברחבי הארץ לישיבה של סיעת 'יהדות התורה' בכנסת והשמיעו בפניהם טענות קשות על המגמות החמורות וההצקות המתמשכות מצד בכירי משרד החינוך והמפקחים הפועלים מטעמם. במהלך הדיון נמסר כי ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן ליב שטינמן שליט"א הורה כי מעתה והלאה ייאסר על המוסדות לשתף פעולה עם מפקחי משרד החינוך ועם יוזמות שונות של בכירי המשרד".

בהמשך נכתב כי "לאחר מכן שיגרו ששת חברי הכנסת של 'יהדות התורה' מכתב בו איימו בהפסקת שיתוף הפעולה הקואליציוני, באם לא ייפתרו הפגיעות התקדימיות שנעשו לאחרונה. המכתב שוגר ליו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי ולשר המקשר בין הממשלה לכנסת ח"כ יריב לוין ובו הובעה דרישה לפתור את בעיית הרפורמים וכן לטפל בנושא החינוך החרדי ודרישות קואליציוניות נוספות. בסיום המכתב נאמר: "מאחר ואנו מתקרבים לסיום כנס החורף של מושב הכנסת, הננו להודיעכם, בהתאם למה שהורו לנו גדולי התורה בצורה ברורה, כי אם לא תהיה התקדמות של ממש בכל הנושאים שצויינו עד לתום כנס זה, נראה בכך הפרת ההסכם הקואליציוני ולא נוכל להמשיך ולתמוך בהצבעות של הקואליציה".

"בציבור החרדי הובעה תקווה כי מעתה והלאה תושמע עמדה ברורה בענינים הללו. רבים ציינו, כי ההתנהלות של השבועות האחרונים יצרה תחושה של בלבול ביחס לעמדת המערכת הפוליטית החרדית. כך, למשל, השמיעו לפני מספר שבועות דוברים שונים אמירות חריפות נגד ראשי משרד החינוך ו'המחוז החרדי' ואף פירסמו הנחייה החלטית למנוע שיתוף פעולה איתם".

בהמשך שינה 'הפלס' את סגנון 'האחדות' ותקף ברמיזה את הגמגום במפלגות החרדיות סביב נושא החינוך והרפורמים, "אך בתוך ימים ספורים נודע כי בד בבד להשמעת ההכרזות התקיפות התקיימו מיפגשים פומביים וחשאיים עם אותם גורמים, התנהלות שנתקלה בשלל תגובות תמיהה ולגלוג בכלי התקשורת".

"כך גם בנושא המאבק בהחלטת הממשלה בענין הרפורמים, נשמעו טענות שונות, כי ההחלטה הממשלתית הראשונית התקבלה ללא תגובה הולמת ומתוך ביקורת שנשמעה בקול ענות חלושה ובשפה רפה שהתפרשה כ'הסכמה שבשתיקה', כאשר גם לאחר מכן נוצרה תחושה של אי בהירות בשאלה האם הנציגות הפוליטית עומדת להבהיר כי מדובר מצידה באיום על פרישה מהקואליציה".

"לא יתכן שהעמדה הרשמית של המערכת הפוליטית החרדית תוצג בכלי התקשורת כהתנהלות הפכפכה ומעורפלת, חסרת כיוון מוגדר וחד-משמעי, כאשר הנציגים והלבלרים משמיעים דבר והיפוכו ואינם מביעים מדיניות נחושה, ובכך מעניקים לראה"מ את התחושה כי אין איום של ממש על הקואליציה", הגיבו בכאב רבנים ואישי ציבור חרדיים, "יש לקוות שמעתה והלאה יבינו ראשי השלטון כי הפוליטיקאים החרדיים אינם יכולים עוד לעמוד מול הדרישה הנחרצת של היהדות הנאמנה בארץ ובחו"ל שלא לתמוך בממשלה היוצרת תקדימים הרסניים בכל התחומים", נכתב הבוקר ב'הפלס'.



9 תגובות

מיין תגובות
  1. 9

    הפלס מביא הרבה פעמים (כשיש) את דברי הגראי"ל
    בניגוד לעיתון הגנוב 'דתי' שמוחק כל דבר שבקדושה

  2. 8

    ממש תודה שאתם דוחפים לנו את תוכן 'הזעזוען הירושלמי' בכתבות באתר.

    שמחת זקנתי

    ותודה לזעזועון שמביא מדברי מרן הגראי"ל בכדי לגמד אותו מול חצר שע"ח.

  3. 7

    בלי מרן זה לא זה

  4. 6

    לא מובן למה ראשי אגוד התתי"ם לא פונים גם
    ליו"ר וועדת חינוך הרב מרגי שיפעל כפי יכולתו בנידון?
    רק לאחרונה שיגר מרגי איום למשרד החינוך
    שהוועדה שבראשותו תתקע כל מה שחשוב למשרד החינוך
    אם לא יתקינו תקנות לשיפור התזונה בצהרונים
    משמע שיש למרגי כח בידיים שלא מנוצל דווקא בדברים היותר קריטיים!
    ראשי אגוד התתי"ם (ולא יזיק גם לפוליטיקאים מיהדות התורה)
    צריכים לשתף את הרב מרגי בנתונים, להפגיש אותו עם משרד רו"ח שיקוביצקי
    שהוציאה דו"ח לפיו מוסדות החרדים לא מתוקצבים כפי המתחייב בחוקים ובתקנות,
    וכן יפגישו אותו עם משרד רו"ח נבו-קידר המייצג את האיגוד, משרד עו"ד זה יכול להציג בפני הרב מרגי כמה התנהלות משרד החינוך בנהלים וההתנהלויות שלהם עצמם היא דרקונית, לא אתית, וגם לא חוקית, אולי אם יכבדו אותו כראוי הוא ינצל את כוחו והשפעתו! במלחמה כזו כבידה לא חבל לותר על סיוע כזה חשוב ממי שבאמת יכול לעצור תהליכים של משרד החינוך?

  5. 5

    הם עדיין בחוצפתם מתעקשים שלא לכתוב 'מרן' על הגראי"ל

    לנו זה לא משנה, כמובן, אבל הם (לשיטתם) פשוט חצופים.

    עדיין לא הפנימו את המסר!!!!

    1. למה זה חוצפה הרי גם להגרש"א שלשיטתתם הוא גדול מהגראי"ל הם לא קוראים לו מרן

  6. 4

    זה תמיד ככה . הפלס מזכיר את הרב שטיינמן בכינוי שכונה ביתד הישן – ראש הישיבה הגאון הגדול…..

    1. זכותם המלאה, כשם שהחסידים רגילים להתבטא על גדולי הליטאים.

  7. 3

    הפלס עושים את זה בשביל הצומי